Torsdag.. en Najs dag

Tjena bloggen!

i dag har det varigt en väldigt bra dag i skolan, och hemma.

jag vaknade,gjorde mig i ordningn o.s.v.
vi började skolan 08:15 som vanligt.
första lektionen var typ..hehe, det kommer jag inte ihåg,men sen hade vi läxförhör i matten.
sen var det rast.

efter rasten skulle vi läsa med Wilson, våran vikarie.
vi skulle läsa i HISTORIE boken, Emilia fick läsa något jätte konstigt, en sak i texten var att om man hade tandvärk så skulle man gnugga en morot på tänderna, fast i försig så var det från Medeltiden men endå..
dagen gick ganska snabbt och dagen slutade med att dom som går i kören gick till kören och dom som inte gick till kören stannade i klassrummet, och fick göra typ vad dom ville.

sen gick jag till fritids, på fritids tog vi min stora boll från gröna lund och kastade lite med den på en liten ramp.

sen gick jag, Hanna, Julia, Rosanna, Ebba och Emilia till mig.
på vägen hem så gick vi till en liten affär som ligger i närheten och köpte lite, tuggumi, godis mm..

när vi kom hem till mig så ville Ebba och Hanna se på vandrande pinnarna.
sen gick vi ut och studsade studsmatta, men sen på studsmattan bestämde vi oss för att ha picknick.
så mamma hjälpte oss med att fixa i hop dricka och fikat.
vi tog med oss festis, majs krokar, ballerina och pepparkakor.
 
när vi ätigt upp fikat gjorde vi 2 olika videor och spelade lilleputt, det är ett bollspel som man spelar i en ruta.
medans jag och Julia gjorde våra videor så ritade Hanna upp rutan.
när vi spelat en stund så orkade vi inte mer, så vi gick och studsade i stället.

17:25 cyklade Julia hem, för hon skulle äta middag med sin mormor.
Ebba, Emilia och Rosanna gick ungifär samtidigt.
18:30 gick Hanna hem.

sen kom min lilla syrra hem från fotbollsträningen och vi studsade studsmatta.
och nu sitter jag här och bloggar..

nu ska jag äta.
men jag ska "försöka" att lägga in bilder sen..

KRAM EMMIE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0